Lästips i sommar!

JUST NU LÄSER jag en helt magisk bok skriven utav en av mina favoritförfattare - Carol Goodman. Det är den tredje boken jag läser av henne och den heter Blythewood. Boken har beskrivits som "en ny Harry Potter" för unga vuxna, och trots att jag inte har hunnit läsa mer än 120 sidor själv så är jag beredd att hålla med. Den har en härlig magisk och spännande känsla redan från första kapitlet, och pecis som Harry Potter så börjar huvudkaraktären Avaline på en prestigefull skola där hon inte har en aning om vad som gömmer sig innanför skolans väggar.

 


HANDLING

Efter att nätt och jämt undkommit med livet i behåll från elden i Triangle Shirtwaist fabriken där hon jobbat skickas 17-åriga Avaline Hall till Blythewood-akademin, den högt upsatta internatskolan i New York's Hudson Valley där hennes mor gick för flera år sedan. Ava hoppas kunna lösa mysteriet kring sin mammas död, och komma på hur det hänger ihop med de försvinnanden som sker på skolan. Men Blythewood är inte vad det verkar vara... det är inte heller den unga mannen som räddade henne från eldens lågor. Vad är meningen med de övernaturliga förmågorna som Ava besitter? Vem är god och vem är ond? Och vem har rätten att fatta det beslutet?

Hur spännande låter inte det då? En bok jag verkligen kan rekommendera för er sommarläsare där ute (i sommarregnet) !
Boken kan ni klicka hem HÄR 
De två andra böckerna som jag läst av Carol och som också är helt suveräna hittar du HÄR och HÄR

Kommentera här: