Det här är jag

Välkommen till din nya favoritblogg om böcker och filmer med den underbara gemenasmma nämnaren - FANTASY!


Jag som skriver heter Sandra, är 25 år och älskar att spendera regniga dagar i soffan med en härlig bok eller en spännande film som sällskap. Det är fantasy som får mitt hjärta att klappa lite extra, ni vet såna där härliga historier med unga vuxna i huvudrollen som på ett eller annat sätt ger sig ut i världen på sitt livs största resa!
 
Jag har så himla många böcker som jag verkligen älskar, men här är några av de absoluta favoriterna:

 Divergent-serien av Veronica Roth
 The Mortal Instruments av Cassandra Claire
 The Hunger Games av Susanne Collins
 The Watersong-serien av Amanda Hocking
 Fallen Angel-serien av Becca Fitzpatrick
 Vampire Academy av Richelle Mead
 Bloodlines-serien av Richelle Mead
 
 
 Jag kan göra listan hur lång som helst för det finns så otroligt mycket bra där ute i bokvärlden!

Jag tycker även att det är lite extra kul när någon av mina favoritböcker blir till film, så även filmresencioner kommer att komma upp här tillsammans med boktips och tankar om det jag har sett och läst på senaste tiden.

Tanken är att jag lägger ut 1-2 inlägg i veckan med en ny bokresencion där jag delar med mig av läsupplevelsen och betygsätter böcker och filmer. Första recensionen kommer ikväll och handlar om boken och filmen Divergent. Är ni nyfikna på att se om jag tycker att filmen levde upp till mina förväntningar så får ni alltså kika in här lite senare ikväll.

Trevlig läsning! :)
 
 
 

Kommentarer:

1 Sandra:

Har du möjligen läst Fallen av Laurent Kate? Vad tyckte du om boken i så fall, är den värd att läsa? :)

Svar: Vad lustigt att du frågade om den, Fallen är nämligen på väg hem till mig och jag ska läsa den så fort jag får den i min hand! Jag skriver recension när den är utläst :) Den har ju fått lite blandade recensioner som du kan läsa här på Adlibris, men de flesta verkar ändå positiva. https://www.adlibris.com/se/bok/fallen-fallen-i-9780552561730
Sandra

2 A.R.Yngve:

Får jag tipsa om den nya svenska dystopi-bokserien "Darc Ages - De mörka tidevarven" ?

Tre böcker har kommit ut hittills, och en fjärde är på väg. (Böckerna finns på biblioteken.)

Kommentera här: